Учнівське самоврядування
Учнівське самоврядування – добровільна дитяча громадська доброчинна позапартійна організація, яка сприяє вдосконаленню освітнього процесу, охороні здоров’я, культурному та фізичному вихованню, згуртованості колективу школи, формуванню в усіх учнів свідомого та відповідального ставлення до своїх прав та обов’язків, які зазначені у концепції, Статуті школи, «Єдиних вимогах до учнів».
Метою організації врядування є формування та розвитку громадянських, управлінських і соціальних компетентностей учнів, пов’язаних з ідеями демократії, справедливості, рівності, прав людини, добробуту, здорового способу життя шляхом їхнього залучення до демократичного управління.
Головною метою діяльності є:
• Захист прав та інтересів своїх членів;
• Інтеграція зусиль для добрих і корисних справ;
• Розробка та втілення проектів, спрямованих на поліпшення освітнього процесу в школі.
Завдання:
• Формування навичок самоврядування, соціальної активності й соціальної відповідальності в процесі практичної, громадської діяльності учнівської молоді;
• Формування суспільно-громадського досвіду особистості, розвиток, стимулювання, реалізація її творчого потенціалу;
• Формування життєвої компетентності та стимулювання життєвого успіху старшокласників;
• Розвиток творчих рис характеру: цілеспрямованості, ініціативності, вимогливості, наполегливості, толерантності, винахідливості, оригінальності, готовності до виправданого ризику;
• Залучення учнів до участі у вирішенні трудових, соціально-політичних, моральних потреб суспільства;
• Об’єднання дітей для добрих, корисних, цікавих справ, розвиток їхніх творчих здібностей;
• Розвиток світогляду учнів для подальшого формування цивілізованої компетентності.
Органи учнівського самоврядування мають право:
• брати участь в обговоренні питань удосконалення освітнього процесу, науково-дослідної роботи, організації дозвілля, оздоровлення, побуту та харчування;
• проводити за погодженням з керівником закладу освіти організаційні, просвітницькі, наукові, спортивні, оздоровчі та інші заходи та/або ініціювати їх проведення перед керівництвом закладу освіти;
• брати участь у заходах (процесах) із забезпечення якості освіти відповідно до процедур внутрішньої системи забезпечення якості освіти;
• захищати права та інтереси учнів, які здобувають освіту у цьому закладі освіти;
• вносити пропозиції та/або брати участь у розробленні та/або обговоренні плану роботи закладу освіти, змісту освітніх і навчальних програм;
• через своїх представників брати участь у засіданнях педагогічної ради з усіх питань, що стосуються організації та реалізації освітнього процесу.
Система учнівського врядування